Monday, October 31, 2011

حمله انتحاری در قندهار چهار کشته برجای گذاشته است

پلیس شهر قندهار در جنوب افغانستان گفته است که در پی حمله مهاجمان انتحاری به یک موسسه خیریه خارجی، دست کم چهار نفر کشته شده اند.
به گفته پلیس، یک مهاجم انتحاری بامداد روز دوشنبه (۹ عقرب/آبان) موتر/خودرو مملو از مواد منفجره حامل خود را درمقابل در ورودی موسسه بین المللی امداد و توسته - آی آر دی - منفجر کرد و به دنبال آن دو مهاجم دیگر وارد محوطه این موسسه شدند
پلیس قندهار گفته است که در این انفجار دو غیرنظامی و یک مامور پلیس افغان و یک محافظ نپالی موسسه بین المللی امداد و توسعه کشته شده اند.
منابع امنیتی در قندهار گفته‌اند که یکی از دو مهاجمی که در محل موضع گرفته بودند، کشته شده و فرد دومی هنوز به مقاومت ادامه می‌دهد.
مامون درانی، خبرنگار در قندهار گفته است که صدای تبادل آتش میان این مهاجم و ماموران امنیتی شنیده نمی‌شود و هلی‌کوپترهای ناتو هم بر فراز این محل به پرواز درآمده‌اند.
در همین حال یک مقام امنیتی که نخواست نامش فاش شود، گفته است که در این حادثه سه شهروند نپالی کشته و سه مامور پلیس زخمی شده اند.
موسسه آی آر دی عمدتا طرحهایی را به اجرا می گذارد که از سوی سازمان توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) حمایت مالی می‌شود و دفاتر محلی آن در چند شهر افغانستان دایر است.
دفتر نمایندگی سازمان ملل و چند سازمان دیگر خارجی هم در نزدیک دفتر آی آر دی در قندهار موقعیت دارند.
این دومین حمله مرگبار انتحاری است که در هفته جاری در افغانستان روی داده است..

No comments:

Post a Comment

Followers