Saturday, April 21, 2012

یک کشتی دیگر پناهجویان افغان در اندونیزیا غرق شد


مقامات اندونیزیا از 70 سرنشین قایقی که به مقصد آسترالیا در حرکت بود، روز شنبه مورد بازجویی قرار دادند. این پناهجویان که عمدتا افغان هستند، پس از آن که قایق شان غرق شد، خود را به ساحل رساندند.
سالانه صدها پناهجو سعی می کنند تا با قایق خود را به سواحل آسترالیا برسانند؛ اما شماری از آنها هرگز به مقصد نمی رسند.
رینتو جتمونو رییس پولیس منطقه "ملنگ" به خبرگزاری فرانسه گفت که باشندگان ساحل "وونگورو" در شرق جزیره "آیسلند" دیر هنگام روز جمعه 1 ثور / 20 اپریل خبر دادند که شمار زیادی از افراد را در ساحل دیده اند.
جتمونو گفت: "ما شب گذشته 43 نفر به شمول 3 کودک و یک زن یافتیم. آنها توسط اداره مهاجرت شهر ملنگ مورد پرس و جو قرار می گیرند. همه آنها صحتمند می باشند".
پولیس 30 تن دیگر را نیز دیروقت روز شنبه بازداشت کرد و هنوز در جستجوی شمار دیگری از پناهجویان می باشد. مسوولان جستجو و نجات به خبرگزاری فرانسه گفتند که آنها دریا را جستجو نمی کنند.
در همین حال، جتمونو گفت که دوسیه برخی از پناهجویان توسط کمیساریای عالی پناهندگان طی مراحل کرده اند.
هرچند مقامات اندونیزیا مشکلاتی در برقراری ارتباط با پناهجویان دارند، اما به آنها گفته شده است که بین 83 تا 100 تن در قایق بوده اند.
هفته گذشته نیز قایقی دیگری در نزدیکی جزیره "بالی" غرق شد که مقامات اندونیزیا گفتند که ده ها پناهجو که عمدتا افغان بودند خود را به یک جزیره رساندند و فرار کردند؛ اما آن ها تا هنوز یافت نشده اند. پولیس هیچ ارتباطی بین آن حادثه و واقعه روز شنبه در نظر نگرفته است.جتمونو همچنان افزود: "بر اساس آن چه که پناهجویان به ما گفتند، گویا ماشین قایق آنها دو روز پیش خراب شد و پس از آن یک موج قوی قایق را در هم شکست". او در ادامه افزود که آنها نمی دانند این پناهجویان چه مسافتی را تا رسیدن به ساحل شنا کردند.
کشور اندونیزیا راه عبور پناهجویان برای رسیدن به جزایر کریسمس کشور آسترالیا است. بسیاری از قایق های چوبی که با شمار زیادی از پناهجویان به آب می زنند، هرگز به آسترالیا نمی رسند.
در ماه دسمبر سال گذشته میلادی، یک قایق با 250 سرنشین که عمدتا شهروندان افغانستان و ایران بودند در آب های اندونیزیا غرق شد که تنها 47 سرنشین آن نجات یافتند.

Followers